mandag 25. januar 2010

Frelsen mellom dine lår

- henne

meg selv nå.
i dette sekund
reflekterene
eksisterende
(på en måte)

jeg har jaktet virkeligheten nå en stund
gjør ikke alle det?
jakter sin egen virkelighet.
jeg jakter også håpet
rusen av å bli skuffet er alt for susende
jeg ødelegger meg selv med vilje

jeg styres av min egen lyst
fallende inn i denne evigvarende nytelsen
(om du kan kalle dette nytelsen, himmelen er ikke for langt unna,
helvete er bare et blikk)
bannende over meg selv på enden av turen
leende mot deg i det du kommer
jeg har lett etter meg selv i alt for mange skittne lakener.
dette blir ikke det siste

du
observerer
konstruerer meg til ditt
eiendommelige, syke, selvopptatte du
(jeg elsket deg, vet du)

-han

jeg ser deg gråte
jeg har sett det alt for mye
i min egen verden forsvant min egentlige medlidenhet
erstattet av et håp om deg
du ville alltid være ren
jeg ødela det med vilje

stønnet du i lyst eller avsky?
lukket du øynene i nytelse eller var det ikke meg du tenkte på?
jeg har ikke vært den eneste
som søkte frelsen mellom dine lår
som en sulten ridder i et korstog
jeg vil ikke bli den siste

hammrende inn og ut av deg
hungrende, lengtende, døende og du var en kilde
svetten min klistrer seg mot huden din
(ditt flirende ansikt slo meg aldri som vakkert, selv ikke i det jeg kom)
jeg dør nå snart
det er ingenting vakkert over kroppen din som hiver og puster
halvt i galskap klamrer jeg meg til mitt siste strå.
(skjelvende, gråtende, leende, jeg vil fortsette jakten i deg)

Ingen kommentarer: